Στην βορειοανατολική πόλη της Βραζιλίας, Bahia, γνωστή ως «Little Africa» «Μικρή Αφρική», κατοικούσαν οι περισσότεροι έγχρωμοι σκλάβοι και ιθαγενείς. Από την μεταξύ τους επαφή δημιουργήθηκε μια μικτή κουλτούρα που έθεσε την βάση για την δημιουργία της Samba. Από τις πρώτες μορφές Samba που δημιουργήθηκαν προέρχονταν από την Bahia ενώ η ονομασία, Samba de Roda (κυκλική Samba), παραπέμπει στους κυκλικούς χορούς των Αφρικανών. Η συγκεκριμένη μορφή θεωρείται απόγονος του χορού Semba και πρόγονος της Samba. Ο χορός θα αναπτυχθεί στις φτωχογειτονιές (Morros) της πόλης, ενώ αργότερα θα χαρακτηριστεί ως Samba de Morros (Samba των φτωχών) ή Samba Batucada. Το 1830 από τον συνδυασμό των Αφρικάνικων χορών με άλλους χορούς των ιθαγενών και του χορού Lundu, δημιουργείται ένας καινούργιος σύνθετος χορός με πολλά στοιχεία body rolls και sway (κυκλικές και ανοδικές διαγώνιες κινήσεις του κορμού). Ήταν ζευγαρωτός, ιδιαίτερα ερωτικός χορός, ενώ τα ζευγάρια χόρευαν στο κέντρο του κύκλου που δημιουργούσαν οι χορευτές. Σταδιακά αυτή η καινούργια μορφή θα γίνει αποδεκτή από τις ανώτερες κοινωνικές τάξεις της χώρας, αφού πρώτα υποστεί τις «απαραίτητες» τροποποιήσεις, όπως η αντικατάσταση του αγγίγματος του αφαλού με υπόκλιση. Διαμορφώνεται η πρώτη Ballroom μορφή του χορού με κλειστό κράτημα, αφού ήταν και ο μόνος κοινωνικά αποδεκτός τρόπος να χορέψει κανείς οτιδήποτε, ονομάζοντας τον χορό Zemba Queca.

Στα χρόνια που ακολουθούν, η μορφή Zemba Queca δέχεται Αφρικανικές επιρροές συνδεδεμένες με την θρησκευτική λατρεία Candomble, αλλάζοντας το όνομα από Zemba Queca σε Mesemba. Αυτή η μορφή ονομάζεται «Samba de Roda», ιδιαίτερα δημοφιλής στην περιοχή της Bahia παραπέμποντάς μας στους κυκλικούς χορούς των Αφρικανών. Όταν το 1888 καταργήθηκε η δουλεία, μεγάλος αριθμός του πληθυσμού της Bahia, μετανάστευσε στα φτωχά προάστια του Rio και εγκαταστάθηκε μαζί με τις οικονομικά κατώτερες τάξεις των λευκών αποίκων. Οι μετανάστες συνέχιζαν να χρησιμοποιούν την Samba ως μέρος της κουλτούρας τους, δημιουργώντας υποτυπώδεις «σχολές» και ομάδες (Blocos) ως καλλιτεχνική διέξοδο των κατοίκων των φτωχών συνοικιών. Δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για τον ακριβή τρόπο της μετονομασίας του χορού Zemba Queca / Mesemba ή της Semba σε Samba.

Ο όρος Samba συναντάται για πρώτη φορά το 1838 και προέρχεται από την περιοχή της Bahia. Κατά τους Liceu Vieira και Camara Cascudo, η Samba δεν ήταν ένας Βραζιλιάνικος παραδοσιακός χορός προς επίδειξη, αλλά προοριζόταν αποκλειστικά για την έκφραση θρησκευτικής λατρείας. Το 1922 ο Donga με τον χορευτή Duque έκαναν την πρώτη παράσταση Samba στην Γαλλία (Παρίσι). Οι παρουσιάσεις τους είχαν τόσο μεγάλη επιτυχία που η περιοδεία των δύο εβδομάδων κράτησε τελικά 6 μήνες. Στη Γαλλία ο Donga επηρεάστηκε από την μουσική Jazz και με την επιστροφή του στη Βραζιλία δημιούργησε μαζί με άλλους μουσικούς, την Samba Carioca με πολλές Ευρωπαϊκές επιρροές. Το 1933, η μορφή Samba Carioca , που χορευόταν στο Rio De Janeiro γίνεται γνωστή στην Αγγλία. Γίνεται διάσημη με το χορευτικό ζευγάρι Fred Astaire και Ginger Rogers από την κινηματογραφική τους ταινία «Flying down to Rio». Το 1938, η Samba Carioca εξαπλώνεται στην Αμερική και παρουσιάζεται στη «New York Society of Teachers of Dancing». Το 1939, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις ο χορός γίνεται αποδεκτός ως χορός αγώνων, αποκτώντας την αγωνιστική του μορφή.

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player